Pompás Mesés Nagykövetek
Büszkén mutatjuk be folyamatosan bővülő szakmai hálózatunk tagjait.
Pompás Mesés Nagyköveteink megismerték és alkalmazzák a Pompás módszertant, és saját területükön, intézményeikben gyakorlatba is
ültetik azt, így első kézből rendelkeznek tapasztalattal.
Ismerd meg a Pompás Mesés Nagyköveteket, akik egyben a mesék nagykövetei is! Olvasd el személyes történeteiket!


Bódog Edina
Óvodapedagógusként dolgozom vegyes csoportban egy néphagyományőrző óvodàban Pest megyében. Már a szakdolgozatomat is a mesékről, a bàbozásról írtam, ezt a területet éreztem magaménak. Ez az évek soràn nem változott. Rájöttem, hogy a mesékkel elvarázsolhatom, elrepíthetem titkos helyekre a gyerekeket. A népmesének mindíg van valami mondanivalója, tartogat általános, örök érvényű igazsàgot. Általában tágra nyílt szemekkel hallgatják a történeteket a gyerekek. Értéket, a mese üzenetét adhatom át nekik, fejlesztő hatásuk pedig bizonyított.
Mikor rátaláltam a Pompás napok módszertanára, kitágultak a határok.
Tovább olvasom
Megmutatta, hogyan kell a népi dalokat, mondókàkat, dalokat beépíteni a népmese előadàsàba, melyeket a mindennapokban is alkalmazok. Komplex foglalkozàsokat tudok tartani a módszertan segítségével. Nemcsak a gyerekek érzik jól magukat mesemondás közben, hanem én is. Egy-egy meseelőadás sok energiát ad, látva a gyerekek csillogó szemeit. Mivel néphagyomànyőrző óvodàban dolgozom, ez a pedagógiai programunkba is illeszkedik.
Büszke vagyok, hogy ehhez a közösséghez tartozhatnak és hogy Pompás Mesés Nagykövet lehetek.

Csóka Piroska
Tovább olvasom
A szakdolgozatomat is a bábozásból írtam. Az óvónői munkám során is mindig kiemelkedő helyen állt a mesefoglalkozás, ígyekezetem fejből és szívből mesélni változatos eszközök használatával. Amikor megismertem a Pompás Mesés csapatot, Bogit, a módszert, hatalmas megerősítés volt, hogy jó úton járok, Azóta méginkább megerősödött bennem, az élő mesélés, a népmesék fontossága a mai világban, a mai gyerekeknek. Nagyon hálás vagyok, hogy ketten is Pompás Mesés Nagykövetek lehetünk az intézményünkben, és óvodánk is Pompás Mesés Óvoda. Szeretném, hogy az otthon mesét nem hallgató és a mesében önfeledten elmerülni tudó gyermekek egyaránt átélhessék a mesék csodálatos világát.

Dihenné Rucz Erika
2000-ben kezdtem az óvodapedagógusi pályát. Három gyermekem van, így otthon is gyakorolhatom aktívan a hivatásom. Mindig szerettem alkotni, és a meséket is nagyon szerettem. A pályán töltött évek alatt találtam meg az elhivatottságomat az óvodapedagógián belül: sok-sok mesét mesélni, meséket alkotni, mesékkel varázsolni. A meséket nem csak mesélem, hanem kézzel is varrom őket. Használok mesebőröndöt, mesekötényt, mesepárnát munkám során, melyeket én készítek. A népművészet, a népi tárgykészítés egészen apró korom óta elvarázsolt. Mindig szerettem az új módszereket, minden, ami mesével kapcsolatos inspirálóan hat rám.
Tovább olvasom
Nagyon örültem, amikor 2021. nyarán rábukkantam a Pompás napok módszerére, rögtön éreztem, hogy ez az, ami kell nekem. Megerősített abban, hogy jó úton haladok; az addigi ismereteimet a népmesékről, népi játékokról egy jól átlátható, jól kezelhető rendszerbe foglalta. A képzésnek alig lett vége, elvégeztem Boldizsár Ildikó metamorphoses meseterápiás képzését, és alkotó fejlesztő mesefoglalkozás vezető lettem, így még mélyebbre sikerült merülni a népmesék varázslatos világában.
2022. szeptembertől anyanyelvi tehetségműhelyt indítottam óvodánkban a békési Csillagfürt református Óvodában, ami azóta Pompás mesés Óvoda. A délutáni mese alkalmaim a Pompás mesefészek nevet kapta, amit a Pompás napok módszerével, interaktívan vezetek. A Pompás napok módszere olyan felszabadítóan hatott rám, annyi bátorságot adott, hogy ma már szinte szenvedélyemmé, hivatásommá lett a mesemondás.
Nagy megtiszteltetés számomra, hogy Pompás Mesés Nagykövet lettem, és
hirdethetem a népi kultúra őt megillető helyét a mai világban.

Gál-Tomcsányi Anikó
Első külhoni nagykövetként mutatkozom be nektek Angliából.
Több, mint 20 éve vagyok a pedagógus pályán. Magyarországon tanító, Angliában óvónői képesítést szereztem. Jelenleg művészetterapeuta képzésemet végzem. Nevemhez köthető a brightoni Csigabiga tanoda és az Anikó kuckója alkotóműhely.
A „Pompás népmesékkel” egy konferencián ismerkedtem meg, ahol „szerelem lett első látásra” az élőszavas népmesélés. Azóta óráimat, foglalkozásaimat igyekszem pompás eszközökkel színesíteni, így helyet kapnak a mesekártyák a szókincsbővítèsnél, de mèg a negyedikes tananyag szófajok tanításánál is. A mesetérképek remek lehetőségeket kínálnak a felső tagozatosok önálló vázlatírás megtanításának előkészítéséhez, valamint a kreatív gondolkodás fejlesztéséhez.
Tovább olvasom
A népmesék és a hozzájuk kapcsolódó eszközök felhasználása kimeríthetetlen, ezáltal a közös játékos tanulás tanítványaimmal időtlen és megunhatatlan.
Nagyon büszke vagyok rà, hogy nagykövetként képviselhetem a Pompás Mesés csapatot!

Geráné Onódy Tünde
Tanító, hagyományismeret-oktató és alkotó-fejlesztő meseterapeuta vagyok. A mesékkel való kapcsolódás végigkísérte életemet, pedagógusi munkámat, s tanítói szakdolgozatomat is a mesék témaköréből írtam. A mesék szeretete mellett a magyar népi kultúra kincseinek mélyebb megismerésére törekedtem. Ezért második diplomámat és szakvizsgámat az Apor Vilmos Katolikus Főiskola Hagyományismeret-oktatói szakán szereztem. Később elvégeztem a Hagyományok Háza által hirdetett Játszóház- vezetői tanfolyamot. Boldizsár Ildikónál képződtem meseterapeutává.
Tovább olvasom

Giriczné Gyányi Mária

Hámori Sándorné
Óvodapedagógusként dolgozom Debrecenben, a város egyedüli mentálhigiénés programjával működő óvodájában, amihez a hagyományok ápolása, éltetése is szorosan kötődik. Gyermekkoromat egy olyan kis faluban töltöttem, ahol a néphagyományok még elevenen éltek, mindennapjaink részei voltak. Nagyon megörültem, amikor rátaláltam a Pompás Napok képzéseire, egyrészt megerősítést kaptam a gyökereimhez való kötődéshez, másrészt óriási támogatást nyújt az óvodai életünk minden területéhez, a hagyományok éltetéséhez.
Tovább olvasom
A mese szeretete gyermekkoromban kezdődött, és óvodai munkásságom során is mindig a szívem csücske volt, de az igazi szívből jövő mesélést a Pompás Napok módszertana adta meg számomra, bátorítást, látásmód változtatást kaptam hozzá. Boldog vagyok, hogy ezeket a lelkemhez közel álló értékeket képviselhetem, tovább adhatom a gyermekeknek, kollégáknak, szülőknek egyaránt. A mindennapi mesélés, mondókázáson túl Pompás meseműhelyben is éltetjük az összesodort szálakat, hogy minél több gyermeket megérintsen a csodája. Nagy megtiszteltetés számomra, hogy a Pompás Nagykövetek csodálatos csoportjához tartozhatok!

Horváth Petra Veronika
2020 februárjában, akkor még elsőéves óvodapedagógus hallgatóként volt szerencsém először találkozni a Pompás Napok módszertanával az egyetem által kiválasztott gyakorlati intézményben. Egy képzésbe csöppentem bele, ahol Bogi és Rebeka több népmesét is módszertanilag megmutatott és előadott. Már akkor megragadott az a Pompás szellemiség, amit képviselnek. 2021 februárjában szakdolgozati témát és konzulenst kellett választani. Már a képzés óta tudtam, hogy a népmesék az én témám, a Pompás Napok erősítette meg ezt bennem. A kiválasztott oktatóval történő konzultáció után már biztos voltam benne: Pompás szakdolgozatot szeretnék írni! Címe: Részképességek fejlesztése a Pompás Napok módszerrel.
Tovább olvasom
Bogi és Rebeka azonnal a segítségemre voltak és hamar meg is tudtunk ejteni egy két alkalmas online interjút. Eközben elkezdtem a Pompás kiadványokkal és képzésekkel ismerkedni, hiszen csak így hozhatok létre egy hiteles írást, emellett pedig teljesen magával ragadott a módszertan. A kiadványok sokszínűsége, a részképességek fejlesztésére irányult törekvés egyértelművé vált már 1-2 oldal után is. Sosem gondoltam volna, hogy ennyire komplexen és ennyi képesség fejlesztésével is lehet eredményes, élményszerű mesemondást létrehozni, ahol a gyermekek csillogó szemekkel nézve egy pillanatra sem veszítik el a mese fonalát. A Pompás Napok teljesen felforgatta az életemet, hiszen már teljesen máshogy állok a hivatásomhoz, az álmomhoz. Féltem, rettegtem a komplexitástól, azt hittem én sosem fogom tudni összekapcsolni a különböző tevékenységi területeket. A képzések, mesekörök, kiadványok meggyőztek, hogy képes leszek olyan pedagógussá válni, aki mindig élményszerű tevékenységekkel tudja majd elkápráztatni a rá bízott gyermekeket. Nagyon boldog vagyok, hogy Nagykövetek képviselhetik ezt a szó szerint Pompás módszertant, és külön megtiszteltetés, hogy én is az lehetek. Igyekszem mindent megtenni azért, hogy ez a módszertan egyre messzebb jusson!

Jézsóné Németh Éva
37 éve vagyok óvodapedagógus. Gyerekkorom óta különös kötődésem van a paraszti kúltúrához. Már akkor bújtam a padlásokat, gyűjtöttem a „régiségeket”. Most is úgy érzem magam skanzenban járva, hogy otthon vagyok. Nem mesélős családban nőttem fel, mégis korán meseolvasóvá váltam. Mai napig használom a már akkor is öreg „ A háromágú tölgyfa tündére” című gyűjteményt. Óvónői munkásságom két központi eleme a környezet-és természetismerete, védelme és a népi játékok, és a népmese.
Tovább olvasom
A Pompás képzés a látásmódomat változtatta meg: felszabadított, bátorítást adott, kiszabadított az addig szűk kereteim közül. Sokkal bátrabban mesélek, ötvözöm a mesét a játékokkal, hagyom, hogy beleszóljanak a mesébe, merek kiutalni a meséből, ha magyarázatra szorul. Kívülálló vélemény szerint: „teljesen megváltozott a mesélésem”, mióta az első képzést elvégeztem.

Juhász Alexandra
Gyulán dolgozom egy 4 csoportos óvodában, ami nemrégiben a Népmese napján kapta meg a Pompás Mesés Óvoda címet. Én még gyakorló óvónőnek tartom magam, mert a harmadik gyermekem születése után gondoltam arra, hogy korábbi munkámmal felhagyok és óvodapedagógus leszek. Mindig is közel állt hozzám a mese, a zene, a tánc. Gyermekkoromban évekig néptácoltam és most is tagja vagyok egy tánccsoportnak. A mesék pedig a gyerekeim által a mindennapjaink része már évek óta. A munkámban való fejlődés és a mese szeretete által vezérelve pár éve rá találtam a Pompás Napok módszerére.
Tovább olvasom
Először csak az online előadásokat néztem meg, majd felbátorodtam és jó pár jelenléti és online képzést is elvégeztem. A Pompás képzések során a sok tudás mellett bátorságot is kaptam a mesék élőszavas előadására, melybe bele lehet csempészni egy kis táncot, mondókázást, eseteként játékot is. A mindennapi mesélés során szívesen használom a mesetérképet, a mesekártyákat, a mesébe fűzött mondókázást.
Nagy megtiszteltetés, és nagyon büszke vagyok rá, hogy én is a Pompás Mesés Nagykövetek csapatát erősíthetem.

Juhászné Rusai Éva
1982 óta vagyok óvodapedagógus. Jelenleg Budapesten az Újpesti Deák Óvodában dolgozom, vegyes korcsoportban. A pedagógus előmeneteli rendszer szerinti besorolásom: „mesterpedagógus”. Óvodánkban „Pompás Mesekört” vezetek nagycsoportos óvodásoknak, és az érdeklődő családoknak is.
Részt veszek a KRE-PK óvodapedagógus hallgatók szakmai gyakorlatában.
Nyári tábort szervezek Katalinpusztára, ahol óvodásaink és kisiskolások is részt vehetnek. Több alkalommal, mint „jó gyakorlat” szakmai tanácsokat adtam óvodapedagógusoknak, nevelőközösségeknek, hogy lehet a környezeti nevelést és a meséket ötvözni.
Tovább olvasom
Óvodapedagógusként és óvodai környezeti nevelőként hiszem, hogy a mese nemcsak szórakoztat, hanem formál, tanít, közelebb hoz egymáshoz, és a természethez is. Mindennapi munkámban fontosnak tartom, hogy a gyermekek játékok formában ismerkedjenek meg a környezet szeretetével és a hagyományaink értékeivel.
A népmesék, mondókák, játékok, dalosjátékok, közös alkotások olyan kincsek, amelyek segítségével élményszerűen ismertethetjük meg a legkisebbeket, többek között arra is, hogyan élhetünk harmóniában egymással és a természettel.

Kisné Auffenberg Tímea
Tovább olvasom

Kollarik-Hegedűs Rita
Kollarik-Hegedűs Rita vagyok, Kecskemétről származom, de évek óta Csongrádon élünk családunkkal. A Csongrádi Óvodák Igazgatósága Széchenyi Úti „Gézengúz” Tagóvodájában dolgozom óvodapedagógusként és immár megbízott tagintézmény-igazgatóként. Három csodás kisfiam van, akiknek pici koruk óta mesélek, és igen, nagyon szeretek mesélni, akár népmesét, akár kitalált mesét is, melyben ők a szereplők. Kisfiaim hallhatják először az újonnan tanult népmeséket is, és ennek nagyon örülnek mindig. Belső igényem a szakmai kompetenciáim folyamatos fejlesztése, hogy minél több értéket, ismeretet, pozitív példát adhassak át a gyermekeknek. Ehhez nyújtott nekem hatalmas segítséget és bátorítást a Pompás Napok családja, oktatói, képzései, mellyel 2022 nyarán ismerkedtem meg és egyből magával ragadott, magaménak éreztem.
Tovább olvasom
Pedagógiai munkám során alapelvem, hogy a gyermekek jól érezzék magukat az óvodában, szeretetteljes légkört teremtsek számukra és a közös tevékenységekben, játékokban szívesen és örömmel vegyenek részt. Ezért eddig is nagy szerepet töltött be csoportomban a néphagyományőrzés, a néptánc, a népi játékok, a tárgyalkotás és a mondókák. Így nagy örömmel ismertem meg, hogyan lehet a népi kultúra elemeit erős kötéllé sodorni a népmesék varázslatos világával. Az első képzés után nagy izgalommal és tele ötlettel elkezdtem beépíteni a gyakorlatba a tanultakat, a gyermekek legnagyobb örömére. A gyermekek nagyon nagy örömmel, lelkesen vesznek részt a népmesés tevékenységeken, játékfűzéseken, csillogó szemeikben látszik, hogy igazi csodaként élik meg. És igen, ez a legfontosabb, a boldogság, az élmények, értékek átadása. A Pompás népmesés tevékenységek során a gyermekek örömteli élménye és játéka mellett, a komplex, differenciált fejlesztésük is megvalósulhat, szinte észrevétlen fejleszti a gyermekek képességeit, készségeit. Nekem, mint pedagógusnak pedig ez igazi csoda, élmény és boldogság forrás.
Megtiszteltetésnek érzem, hogy a Pompás Mesés Nagyköveti címet elnyerhettem. Óvodánkban Pompás Meseműhelyt is működtetek, a gyermekek nagy örömére, gyakorta mind a kettő csoport részt vesz rajta. Több közös, családi rendezvényeken is szervezünk Pompás meseelőadásokat, a szülők és családok boldogan vesznek részt rajtuk.
- október 31-én egy csodás továbbképzés keretein belül Óvodánkat Pompás Mesés Óvodává avatta Dr. Deák-Zsótér Boglárka, a Pompás Napok alapítója. Hatalmas öröm, büszkeség és szakmai elismerés ez számunkra.
Nagykövetként igyekszem tovább mélyíteni tudásomat, és segíteni, bátorítani a szülőket, pedagógusokat az élőszavas Pompás mesemondásra, eme módszertan megismerésére és alkalmazására, a néphagyományaink és a népi kultúránk megőrzésére.

Ködöböcz Anita
Több, mint 15 éve vagyok elhivatott óvónő. Szakmai utam során mindig is kerestem a megújulás lehetőségét. Nagy örömmel tölt el, hogy megismerhettem a Pompás Napok inspiráló módszerét, mely új távlatokat nyitott a pedagógiai munkámban. Segítségével bátrabban nyúlok egy-egy mese feldolgozásához. Szívesen használom ezt a módszert, különösen élvezem, hogy ötvözhetem a mesét olyan népi elemekkel (népi játékok, népdal, mondókák), melyek közel állnak hozzám és fontos szerepet töltenek be a mindennapjainkban.
Megtiszteltetés számomra, hogy tagja lehetek ennek a lelkes, támogató közösségnek.

Legendi Katalin
Kárpátalján születtem, a Magyar Ukrán határ mellett egy nagyközségben Mezőkaszonyban. Nekem a magyarságom megőrzésében sokat jelentett, amit nagyszülőimtől és szüleimtől kaptam. Nagymamám sokat mesélt nekünk gyerekkoromban népmeséket és a mindennapi életükről. Szinte az élő hagyományokban nőtem fel és amit hoztam szerettem volna átadni. Magyarországra 1998 költöztem át mikor férjhez mentem. Négy gyermekünk született és nagyon sok mesekönyvből, estimesét és klasszikus mesét meséltem nekik. A negyedik gyerek születése után felvételizettem az Apor Vilmos Katolikus Főiskolára óvodapedagógus szakra. Szakdolgozatomat a hagyományismeret köréből kiindulva a gyermeki életről írtam, hogyan élték meg nagymamáik, nagyapaink gyermekkorukat.
Tovább olvasom
2018-ban egy internetes hirdetésben hallottan először a Pompás Napok továbbképzésről. Nagyon sokáig kerestem olyan képzést, amely az élmény pedagógiát és a múltat, hagyományt köti össze. Ezután más szemmel kezdtem nézni a mesékre. Nemcsak egyszerűen történeteket mutattak be, hanem tanítottak is. A karantén alatt volt szerencsém online képzés mellett beszélgető körön is rész venni. A gondolatébresztő beszélgetések és mesék után mélyebben kezdtem el a meseterápia gyerekekre fejlesztő hatásaival foglalkozni. A Csicsergő Tagóvodában, ahol dolgoztam, a Pompás Napok módszertanát beépítettük a Pedagógiai programunkba, aminek fő mottója a Természetesen mesével. Mindennapok során a mesék feldolgozásához használjuk a Mesetérképeket és a Mesekártyákat. A Mesekártyákat tovább gondolva memóriakártyának is használjuk. Nagyon örülök, hogy egy olyan közösséghez tartozhatom, ahol a mindennapokban is használható szakmai anyagokkal támogatnak és a tevekénységekben a szívemhez közel álló játékokkal fejleszthetem a rám bízott gyerekeket.
Jelenleg a Gyömrői Református Óvodában dolgozom, büszkén mondhatom ,Hogy egy Pompás óvodában. Már az ovi alapításkor megfogalmazódott, hogy támogassuk a tehetségek kibontakozását és ennek támogató közöségeként csatlakoztunk a Pompás Napok csapatához. Tehetségműhelyeket hoztunk létre és az egyik közülük a Varázsmagok meseműhely volt. Hálásak vagyok, hogy egy igazi kincs, amivel gyerekeinket indíthatjuk és a mesebeli tarisznyájukat sok mesével, játékkal és közösen megélt élménnyel tölthetjük meg.

Makainé Oláh Anetta
Budapesten élek családommal 3 gyerekem van, 48 éves vagyok. Óvodában dolgozom pedagógiai asszisztensként, és az AVKF -n levelező szakon óvodapedagógusnak tanulok. 3. Éves végzős vagyok.
Nagyon nagyon szeretem a meséket, azt vallom, hogy a mese, mondóka közelebb hoz a gyermekek lelkéhez, szívéhez. A mese gyógyír örömre, bánatra…

Méhes-Ménes Krisztina
5 éve dolgozok az óvónői pályán, de a mesék mindig is közel álltak a szívemhez. Sokáig nem tudtam, hogyan is adjam át a különböző korosztálynak a mese élményét, aztán a munkatársaim bevezettek a Pompás Napok pedagógiájába és módszertanába. Képzésük által megnyílt előttem a lehetőségek tárháza, számos új mesével, dallal, mondókával bővült ezáltal az ötlettáram. A néphagyomány éltető munkaközösség vezetőjeként feladatomnak éreztem beépíteni ünnepeinkbe és jeles napjainkba a Pompás Napok módszereit, ennek hatására találtam ki az interaktív mesefeldolgozást adott ünnephez és meséhez kapcsolódóan. Minden korosztály számára nagy sikert arat ez a játékos ismerkedés, amely minden érzékszervet aktivizál.

Nagy Zsuzsanna
A mesélés számomra mindig is a pedagógiai munka egyik legvarázslatosabb része volt. Amikor mesélek, nem csak történetet adok át, hanem lehetőséget teremtek a gyerekeknek a képzeletük kibontakoztatására, az érzelmeik feldolgozására és a társas készségeik fejlesztésére.
Tovább olvasom
Szeretek bemutatófoglalkozásokat tartani kolléganőimnek, fontosnak érzem a tudás átadását, és szívesen fogadok tanuló pedagógusokat is. Meglévő módszertani tudásom mellett mindig nyitott vagyok az új megoldásokra és szemléletekre, amelyek gazdagítják a mindennapi munkámat. Mesterprogramom tartalma az okoseszközök tudatos használatának bevezetése az óvodai mindennapokba. Célom, hogy a gyerekek és a szülők is megtanulják felelősen, értékteremtően használni a digitális eszközöket, miközben az óvodai nevelés alapértékei megmaradnak.

Oláh Dóra

Popovicsné Gyenge Judit
Nagy büszkeségem, hogy Pompás Nagykövet lehetek. 34 éve foglalkozom gyerekekkel, nagyobbrészt óvodapedagógusként, de 10 évig tanítottam néptáncot óvodás és kisiskolás korosztálynak. Pályám során sokszor támaszkodtam a népi gyermekjátékok, népdalok és mondókák erejére, de amik midig is a középpontban álltak, azok a mesék voltak, ezen belül is a népmesék. Egészen gyermekkoromtól mostanáig éreztem, hogy feladatom van a mesékkel. Folyamatosan figyelemmel kísértem azokat a módszereket, innovatív kezdeményezéseket, amelyek pedagógiai munkámat segítenék. A változó világ kikényszeríti, hogy mi alkalmazkodjunk, és egyre bővítsük szakirányú tudásunkat.
Tovább olvasom

Seres-Fridrik Noémi
Hol, volt, hol nem volt, az Óperenciás tengeren is túl, a kidűlt-bedűlt kemencén, az égig érő fa tetején, a hetvenhetedik ágán, volt egy rinciráncos szoknya, annak volt hetvenhét ránca, a hetvenhetedikbe volt egy kis könyv, annak a tizennegyedik levelén volt ez a kis mese. Az én mesém.
Élt egyszer, a hetedhét országon is túl, a messzi Vajdaságban egy kislány. A Teremtő őt különleges ajándékkal áldotta meg, a színpad deszkáin érezte magát igazán elemében, a szavak és érzelmek mestere volt, így vált belőle színésznő, akinek hangja betöltötte a teret, s tekintete a szíveket melengette.
Ám a Jóisten még ennél is nagyobb csodát tartogatott a számára. Három gyönyörű kislánnyal ajándékozta meg, akik bearanyozták a mindennapjait, s új értelmet adtak az életének.
Tovább olvasom
Ahogy cseperedtek a lánykák, Noémi szívében egyre csak erősödött a vágy, hogy valami maradandót alkosson, ami örömet szerezhet kicsiknek és nagyoknak egyaránt. Így született meg a MiLi- az életre keltett gyapjúvilág, mellyel a családok otthonába csempészett varázslatot.
A harmadik kislánya születése után egy újabb ösvényre lépett. Ekkor találkozott a Pompás mesés képzéssel, mely egyenesen a szíve csücskébe talált. Hiszen mióta az eszét tudja, mindig is szorosan összefonódott az életében a mesemondás varázsa és a kézműves tevékenységek öröme. A kétkezi alkotás, a történetek szárnyán való utazás – ezek voltak azok a források, melyekből Noémi mindig is erőt merített, és melyeket most már a Pompás mesés képzésen keresztül még mélyebben megismerhetett, hogy tudását másoknak is átadhassa.
Így él hát Noémi, a színésznő, a háromgyermekes édesanya, a MiLi termékek megálmodója, aki a mese és a kézművesség erejével szeretné szebbé varázsolni a világot.

Stefanné Rokaly Elvira
Kisgyermek korom óta pedagógus pályára készültem. A magyar nyelv gazdagságának értékelését, az irodalom szeretetét szüleim, nagyszüleim példáján tanultam. Először még képesítés nélkül dolgoztam napköziben, majd az óvónői és tanítói diploma után, több, mint 25 éve óvó néni vagyok lakóhelyemen, Pátyon, a Pátyolgató Óvodában. 2020 bezártságos tavaszán talált rám a Pompás módszertan, ami újult erőt adott hivatásomhoz, és ajtót nyitott a népmesék és az élőszavas mesemondás felé. Azóta kollégáimnak is mesélek az évnyitó értekezleteken. Ennek eredményeként lett népmesei kerete óvodánkban minden nevelési évnek. Meseelőadással kezdve a Népmese Napján, és meseösvénnyel zárva Gyereknapon. Így segíti a népmese a Pompás módszertannak köszönhetően összetartani immár 14 csoportos, több mint 320 gyermeket befogadó közösségünket.

Telepóczkiné Gyivicsán Viktória
Óvónőként dolgozom egy református óvodában. Három csodálatos leánygyermek édesanyjaként több mint 20 éve mesék között élek. A Pompás Csapatához 2018-ban csatlakoztam és nagyköveti címemet igen nagy megtiszteltetésként élem meg. Azóta még fontosabbnak tartom, hogy a mesék mindenkihez eljussanak, így aztán lépten-nyomon a mesék erejét hirdetem. Igazi alkotó és fejlesztő csoport tagja lehetek.

Tóth-Pliska Ágnes
2005 óta élek Dunakeszin és itt tanítok alsós gyerekeket. Két kislányom születése óta a mesék egyre fontosabb szerepet töltenek be az életemben. Kerestem a lehetőséget, hogyan tudnám a mesék szeretetét a minél alaposabb megismerésükkel kombinálni. Először meseterápiás szakember képesítést szereztem, ami segítségével folyamatosan tapasztalom a mesék semmihez sem hasonlítható pozitív hatását nem csak gyerekek, hanem fiatalok, felnőttek körében is. Majd, közel egy éve ráleltem a Pompás Mesés ösvényre. Nem voltam biztos abban, hogy alkalmas vagyok az élőszavas mesemondásra, vagy ötleteim, tudásom méltók lehetnek a Pompás nagykövetekhez, de elhatároztam, hogy végig megyek az úton. Azóta már több élő szavas mesemondáson túl vagyok és utólag nem is értem, miért voltak eddig kétségeim.
Tovább olvasom
Már nem csak olvasunk, mondunk meséket, hanem „csináljuk is” őket, ahogy a gyerekek nevezik a mesés munkákat. Csodás felfedezés számukra, hogy a meséket nem kizárólag hallgatni, hanem szagolni, hallgatni, ízlelni, fogni is lehet!
Nagyon büszke vagyok rá, hogy immáron én is tagja vagyok ennek a lelkes, elhivatott közösségnek és Pompás Mesés Nagykövet lehetek.

Tóthné Papp Krisztina
Két kiskamasz fiú édesanyjaként óvodapedagógusként dolgozom. Gyermekkorom óta érdekel a népi kultúra, a népzene, a népi kézművesség több ága is. Mindig alkottam, zenéltem is.
2021-ben egy nyári szabadtéri rendezvényen találkoztam először a Pompás Napok csapatával, és rögtön megfogott, amit láttam, hallottam Tőlük. Ezt követően többször is eljöttek Óvodánkba bemutatni, megmutatni, hogy hogyan meséljünk élőszóval, hogyan ötvözhetjük a népmesét, a népi játékot, népzenét, és a tárgyalkotást.
Azóta is sok ötletet kapok a mindennapi munkámat segítve, hogy a mesében rejlő lehetőségeket minél jobban kibontakoztathassam.
Hálásan köszönöm, hogy 2023 tavasza óta egy ilyen befogadó, egymást inspiráló és segítő, lelkes csapat tagja lehetek!

Török Georgina
A Pompás Napok módszertanát egyetemi tanulmányaim ideje alatt ismertem meg alaposabban; esztétikusan és logikusan megalkotott mesetérképeivel, valamint a népi értékek és hagyományok ápolására irányuló elkötelezett szemléletével kitörölhetetlenül lopta be magát a szívembe.
Nagy öröm és megtiszteltetés számomra, hogy lehetőséget kaptam a Pompás Napok szakmai hálózatában Pompás Mesés Nagykövetként képviselni közös értékeinket.
Hiszem: mesélnünk kell, hogy boldogan éljünk míg meg nem halunk.

Türnerné Hrubos Beatrix
Gyermekeim születése után éreztem először, hogy milyen csodálatos dolog a velük való foglalkozás, róluk gondoskodás. Két gyermekem van, akik már kamaszkorba léptek. A Kerekegyházi Bóbita Óvodában 11 éve dolgozom. Kezdetben dajkaként, 5 éve óvodapedagógusként tevékenykedem. Mindig fontos volt számomra a magyar népi kultúra, a szép beszéd, a népi hagyományok megtartása, gyermekekkel való megismertetése. Csoportomban minden nap énekelek népdalokat, kedvenc tevékenységeim a népi játékok, dalos körjátékok, népmesés foglalkozások, mondókák, mozgásos játékok. A Pompás Napok módszertanával először 1 éve találkoztam egy továbbképzés alkalmával óvodánkban.
Tovább olvasom
Nagyon megtetszett a gyakorlatban alkalmazhatósága, gyermekközpontúsága és komplexitása is. Amióta részt vettem ezen a foglalkozáson a csoportomban is hatékonyabban tudom a népmeséket a gyermekek elé tárni. Teljesen elvarázsolt, a tanfolyam nagyon hasznos volt számomra.
Megtiszteltetés, hogy nagykövet lehetek egy ilyen klassz csapatban és tovább vihetem a magyar népmese hagyományait ebben a formában. Köszönöm szépen!

Vacsi Andrea
31 éve végeztem Szarvason óvodapedagógusként, és 28 éve dolgozom is ebben a rengeteg kihívást rejtő szakmában egy vidéki, 4 csoportos óvodában. Gyermektáncoktatói és fejlesztő pedagógusi végzettséggel is rendelkezem. Az orosházi Alföld néptáncegyüttes, majd később a Harangos Néptáncegyüttes aktív tagja is voltam 39 évig, így a néphagyományok, népi játékok, népdalok, néptánc mindig is a szívügyem volt. A magyar kultúra átörökítése nagyon fontos számomra. Többször volt már gyermektánc csoportom, most Pompás mesés tehetségműhelyt működtetek az óvodán belül. A Pompás Napok módszertannal 3 éve találkoztam először, amit azonnal a magaménak éreztem. Úgy érzem, mindig is a mese volt az, amelynek mondása közben önmagamat adhatom, amelyen keresztül megélhetek minden érzelmet, és amelyen keresztül közvetlenül kapcsolódhatok a gyerekekhez.

Vargáné Horváth Andrea
Vas megyében, az osztrák határ közelében születettem. Óvónői tanulmányaimat 1989-ben Szarvason végeztem. Jelenleg a lakóhelyemen a Kiszombori Karátson Emilia Óvodában dolgozom óvodapedagógusként. Gyerekkoromban mindig szerettem a felnőttek között lenni, segíteni, így részese lehettem a kukoricafosztások alkalmával a történet meséléseknek, vagy télen a tökmag köpesztések alkalmával összegyűlt nénik közös énekelgetésének. A szüleim meséi, nagymamám csodaszép éneklései, nagypapám kézműveskedései elkísérnek az életem során. Három gyermekünk született, akik nagyon szerettek mesét hallgatni, majd később olvasni. A nagyszülőkhöz az ország másik végébe hosszú volt az út, de a sok csomag mellett a kedvenc könyveket mindig vinni kellett a vonatra. Amikor visszamentem dolgozni az oviba a gyermekeink is segítettek abban, hogy ne essek ki a gyakorlatból.
Tovább olvasom
A láncmesék viszont nem tartoztak a kedvelt meséim közé, bár tudtam, hogy szükség van rájuk. Ennek kapcsán 2020-ban elkezdtem keresgélni az interneten és rátaláltam a Pompás Napokra és a mesetérképekre, mesekártyákra, amelyek óriási segítséget, magabiztosságot adtak nemcsak a láncmese, hanem a többi népmese színesebb elmeséléséhez. Az előadások pedig inspirációt adtak a további munkámhoz, mert szeretem és keresem az innovatív megoldásokat.
A különféle népi kézműves technikák ismeretét már sokkal korábban egy népi játszóház vezetői képzésen tanultam meg, amelyet óvodai kézműves műhely vezetése során ismertethettem meg gyerekekkel, de nem igazán úgy tudtam kiteljesedni benne, ahogy szerettem volna. Mindig is azt tartom, hogy amit tanulok, nem vész kárba, az a tudás már az enyém, és biztosan eljön az idő, amikor hasznát venni. Így is lett azáltal, hogy bele mélyedtem a Pompás módszertanba, és tervem egy meseműhely beindítása a jelenlegi ovimban.
A népdalt, a népijátékot alapnak tekintettem mindig a munkám során, viszont mindig szerettem volna egy olyan hangszerrel színesíteni a foglalkozásaimat, amellyel tudok együtt énekelni. Így kerültem kapcsolatba a Pompás Napok 45 órás képzése során a citerával. Számomra ez a hangszer a kikapcsolódást is jelenti, és a munkám során a gyerekeknek élménnyújtás egy csodálatos népi hangszer által.
Hálásan köszönöm, és nagyon megtisztelő számomra, hogy Nagykövet lehetek e lelkes, segítőkész Pompás Napok Csapatban. Nagyon jó érzéssel tölt el, hogy együtt sodorhatom veletek erős kötéllé az egységes és egylényegű kultúránk elemeit, és amelynek hosszúságának növeléséhez én is hozzájárulhatok.

Váli Zsuzsanna
Tanítónő vagyok, a mesék kisgyermekkorom óta fontos szerepet töltenek be az életemben. Munkám során sokszor megtapasztaltam, hogy a mesék segítségével mindenkihez meg lehet találni az utat. 2019-ben bekerültem a szerencsések közé, és Boldizsár Ildikótól tanulhattam, meseterapeuta lettem. Régi álmom vált valóra, amikor az iskolában ahol tanítok lehetőséget kaptam, hogy rendszeresen meséljek az alsós osztályokban. A célom az volt, hogy átadhassam azt az örömet, felszabadító jó érzést, amit a mesék hallgatása okoz, és hogy megismertessem a tanulóinkkal az évkörhöz kapcsolódóan népszokásainkat, a népi játékainkat, népdalainkat, és gyönyörű népmeséinket. A Pompás Napok módszertanában sok inspiráló ötletet, hasznos segédanyagot találtam. Nagy örömmel kapcsolódtam a „pompás” csapathoz.
Hiszem, hogy a mesék segítenek jobb, boldogabb emberré válni.

Virányiné Trapp Krisztina
A Debreceni Református Kollégium Óvodájában dolgozom óvónőként és vezető helyettesként.Édesanyja vagyok három fiú gyermeknek, 2018- ban találtam rá a Pompás Napok képzésére, ahol a középpontban a népmese, népi játék, népzene és a néphagyomány elemeinek ötvözése állt.” Egy olyan szövet, melynek sűrű szövésében minden szál a mese mondanivalójáról beszélt.” Ettől a képzéstől mesés bátorságot kaptam, hogy a mesében rejtező lehetőségeket a gyerekek számára még inkább kibontsam. Ennek hatására óvodánkban a Meseműhely foglalkozásokat tehetséggondozásként, 2019 szeptemberében inditottuk el a nagycsoportosainknak, kolleganőmmel és egyben nagykövet társammal Telepóczkiné Gyivicsán Viktóriával.
Tovább olvasom
Köszönöm, hogy ebben a kreatív és szakmailag magas színvonalú csoportban lehetek!